انتقال 18 نوع بيماري از طريق اسكناس و سکه
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان اتوبوسراني از جمله ديگر ويژگي‌هاي بليت‌‌هاي كاغذي را فرسودگي و پاره شدن آنها دانست و گفت: بليت نازك است و سايز كوچكي دارد پس احتمال پاره شدن در جيب را دارد.

فارس: مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان اتوبوسراني مشهد گفت:‌ طبق نتايج تحقيقات علمي مشخص شده است كه بيش از 18 نوع بيماري از طريق رد و بدل كردن اسكناس و پول خرد منتقل مي‌شود.

رضا دبيديان اظهار داشت: مطالعاتي كه در خصوص انتخاب جايگزين مناسب براي بليت‌هاي كاغذي صورت گرفت بر مبناي مشكلات متعددي بود كه اين بليت‌ها ايجاد كرده بودند و ضرورت حذف آنها را از سيستم حمل و نقل شهري بيش از بيش نمايان ساخته بود.

مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان اتوبوسراني مشهد گفت: مطالعات پروژه الكترونيكي شدن بليت در مشهد يك سال طول كشيد و سپس عمليات مطالعه و اجراي آن از سال 1385 آغاز شد.

وي افزود: ‌علاوه بر مشكلات متعدد رد و بدل كردن بليت و پول خرد در مراودات روزمره، جايگزيني روش جديد، صرفه‌جويي در مصرف كاغذ و هدررفت اين سرمايه عظيم را نيز به دنبال دارد.

دبيديان تصريح كرد: ‌14 درصد هزينه‌هاي حمل مسافر صرف فعاليت‌هاي مربوط به چاپ، توزيع، جمع‌آوري و كنترل مي‌شود و چنانچه بليت الكترونيك و كنترل موقعيت ناوگان راه‌اندازي شود، اين 14 درصد را مي‌توان در قسمت‌هاي ديگري سرمايه‌گذاري كرد.

وي افزود: علاوه بر اين طبق آمار ارائه شده هزينه هر برگ بليت كاغذي 4.55 ريال است كه جمع مبلغ چاپ بليت براي تعداد 350 ميليون بليت تنها در سال 88 به 160 ميليون تومان رسيده است.

مدير فناوري اطلاعات سازمان اتوبوسراني مشهد تصريح كرد:‌ در اين بين با احتساب هزينه نيروي انساني، توزيع بليت و فروش بليت، توزين، انبارداري و ناظر و همچنين سرانه هزينه نگهداري ‌دكه‌ها و رنگ و شيشه سالانه 150 ميليون تومان هزينه مي‌شود‌.

وي ادامه داد:‌ طبق آمارهاي موجود در هر ماه 400 ميليون تومان هزينه تهيه و توزيع بليت‌‌هاي كاغذي در شهر مشهد مي‌شود.

مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان اتوبوسراني از جمله ديگر ويژگي‌هاي بليت‌‌هاي كاغذي را فرسودگي و پاره شدن آنها دانست و گفت: بليت نازك است و سايز كوچكي دارد پس احتمال پاره شدن در جيب را دارد.

دبيديان اظهار داشت: مسئله ديگر بحث خريد و تهيه بليت است كه افراد بايد در زمان‌هاي خاصي ( در زمان باز بودن دكه‌هاي فروش بليت) و در نقاط خاصي بليت تهيه كنند، ضمن اينكه چون بليت‌ها كاغذي هستند امكان اينكه پس از استفاده در اتوبوس مجددا به چرخه برگردند است، همچنين احتمال تقلب مبني بر چاپ غير‌قانوني را هم دارد.

وي ادامه داد:‌ سازمان اتوبوسراني مشهد حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس و 4 هزار نفر پرسنل دارد و اين نيازمند كنترل و نظارت بيشتري است و نمي‌توان با اين روش آماري داشت كه در چه ساعتي و در چه خطي‌ و در چه اتوبوسي بليت و به چه تعداد ارائه شده است.

مدير فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان اتوبوسراني مشهد، همچنين بحث جمع‌آوري لاشه بليت‌ها را نيز معضلي براي اتوبوسران‌ها دانست كه از اين راه كارانه خود را دريافت مي‌كنند و نمي‌توان آنچه حق مسلم آنهاست بررسي شود و معمولا بيشتر يا كمتر محاسبه مي‌شود.

وي در پايان اظهار داشت: ‌با توجه به تمام مشكلاتي كه براي استفاده از بليت‌هاي كاغذي وجود دارد شهرداري مشهد با در نظر گرفتن مواردي همچون راحتي دسترسي به بليت، راحتي دسترسي به اتوبوس، فواصل مناسب بين حركت اتوبوس‌ها، رسيدن اتوبوس به ايستگاه در زمان مقرر، نظافت اتوبوس‌ها و عدم دودزايي آنها اقدام به جايگزيني روشي مناسب كرده است و طبق مطالعات صورت گرفته مشخص شده است با الكترونيكي شدن بليت‌‌ها مسئله اصلي كه مديريت در اين حوزه است، محقق مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 29 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب